...

středa 14. prosince 2016


Další pokračování nástrah, které na vás čekají v Paříži..

SKOŘÁBKY
Další fenomén Paříže, na který narazíte hlavně v okolí Eiffelovy věže (most vedoucí k Eiffelovce, Trocadéro). Jedná se o hru, kdy máte uhodnout, pod kterým ze tří kelímků se nachází malý míček. A tady se už hraje o velké prachy. Dotyčný, provozující tuto hru, vybízí kolemjdoucí turisty, aby si zahráli. Vstupní vklad je minimálně 50 eur. Při uhodnutí se pak tato suma zdvojnásobuje. Celá hra vypadá velmi jednoduše. Jste si jistí, že vyhrajete. Opak je pravdou!! Každé euro, které do hry vložíte, prohrajete.



Moje zkušenost: Tuto hru jsme sledovali docela dobrou chvíli, abychom pochopili její princip. Pro mě je to naprostá ohavnost. Na druhé straně je to ale velmi promyšlená hra a to do posledního detailu. Muž přijde na své určené místo, vytáhne malý kobereček, kelímky, balónek a začne lákat nevědomé turisty. Během okamžiku se kolem něj objeví několik dalších lidí, kteří ihned začnou hrát a také hlavně vyhrávat. Nejedná se ale o turisty. Tito lidí jsou totiž součástí celého divadla. Hrají si na turisty a vytahují 50 eurovky jak na běžícím páse. Pokud se budete pozorni dívat, peníze si dokonce mezi sebou předávají.

Tito zloději kolem sebe dělají hluk, který láká ubohé turisty. Když se pak na chvíli zvědavý turista zastaví, komplicové jim předvedou, že se opravdu dá lehce vyhrát. Některých z nich se nechá i o své peníze obrat a úmyslně zvolí kelímek, ve kterém samozřejmě nic není. A vy si pak říkáte, proč jsou ti lidé tak blbý, když je to tak jednoduché. Tak jim to ukážu, jak se to má hrát. A už hledáte eura v peněžence. Chyba. Vše je důkladně promyšlené a nachystané.

Pokud ještě váháte se zapojením do soutěže, ostatní vám začnou radit, přesvědčovat a vykládat, jak je to super a kolik už vyhráli. V tom nejhorším případě k vám přijde nějaká mile vyhlížející žena a začne vám vyprávět různé finty, jak opravdu vyhrát. I tato žena je ale součástí zlodějské bandy. Rozhodnete-li se hrát, muž kelímky zamíchá a požádá vás o vklad. V tento moment jste si naprosto jisti kelímkem, ve kterém se balonek nachází. Jakmile ale zvednete od daného místa oči a začnete hledat peníze, muž místo balónku přehodí. Vy mu podáte vaše peníze, zvednete kelímek a nic. Prohráli jste. V případě, že máte peníze už přichystané v ruce a použijete navíc radu ženy, abyste na kelímek dali nohu (tak už vám to přece nevymění), muž prostě balónek při jednom z posledních tahů schová. A vy tedy prohrajete.

Viděli jsme tak jednoho pána prohrát přes 300 eur. Nejhorší bylo, že ta žena si hrála na jeho kamarádku, radila mu a tahala mu ty bankovky přímo z peněženky. Ani se nesnažila ho přesvědčit, rovnou vzala jeho peníze a podala je dotyčnému muži. A to několikrát. Ne, ten balónek je uprostřed, vyhrajeme ty vaše peníze zpět. Pojďte. Dejte mi ty peníze. A zas nic. To je ale zloduch, ten chlap. Jakto jen dělá? Hrůza.

A ještě jsem málem dostala do držky, když jsem si snažila vyfotit ty kelímky.




PODPISOVÉ AKCE
Často se vám může stát, že potkáte nějaké ženy, které se snaží sbírat podpisy na nějakou údajnou charitativní akci. O akci tohoto typu ale nejde. Opět z vás chce dostat peníze. Podepíšete-li, bude vám tvrdit, že jste se utvrdili ji dát určitou částku peněz.

Moje zkušenost: Tyto ženy jsem potkávala docela často. Stačí je razantně odmítnout a máte klid.


NÁKUP VODY
Po celé Paříži se pohybují lidé, prodávající pivo, vodu, Eiffelovky či jiné suvenýry. Zatímco suvenýry u těchto lidí nakoupíte mnohem levněji než v kamenných obchodech, nákup vody bych zvážila. Většinou do lahví načepují vodu z vodovodu. Této vodě by nemělo nic být. Měla by být pitná. Nicméně platíte za něco, co si můžete kdekoliv v klidu a zadarmo načepovat sami.

Moje zkušenost: I přes nehorázné ceny za jednu láhev vody, jsem se rozhodla jednu koupit. Nekupovala jsem ji od pouličních prodejců. Vybrala jsem si jeden menší pojízdný stánek. Když mi ji prodávající podal z ledničky, plavaly v ní nějaké černé částečky. Tak jsem ji odmítla zaplatit a podala prodavači zpět. Ten se mi ji snažil vnutit, to je přece jen led..

SACRÉ COEUR

ZAHRÁLI JSTE SI NĚKDY SKOŘÁPKY? JAKÉ JSOU VAŠE ZKUŠENOSTI SE ZLODĚJI V HLAVNÍCH MĚSTECH?

Žádné komentáře:

NAPIŠ MI TVŮJ KOMENTÁŘ: